Read more: http://bbloggertutorials.blogspot.com/2013/07/how-to-add-smileysemoticons-in-blogger.html#ixzz4Rej9wkIZ

Recent

Pa O nationality (Part-7)

ပအုိ၀္းလူမ်ိဳး သမုိင္း အပုိင္း (၇) Pa O nationality history (Part-7)
ပအုိ၀္းမင္းမြန္ကျပား မင္းဆက္မ်ားမွာ-
၁။ ေမာင္လွ (အဖ ပအုိ၀္း + အမိ မြန္) ၁၁။ ၎၏သား ရာဇာသုတၱပါ
၂။ အသႏၱဳလွ (ေမာင္လွ အစ္မ၏သား) ၁၂။ ၎၏သား ေဇယ်ရာဇ
၃။ ၎၏သား အႆရာဇ ၁၃။ ၎၏သား သုဒၵိရာဇ
၄။ ၎၏သား ဟတိၳရာဇ ၁၄။ ၎၏သား ဥပလရာဇ
၅။ ၎၏သား သူရေသနရာဇ ၁၅။ ၎၏သား မိမလရာဇ
၆။ ၎၏သား ရာဇာေစာ္ကနီ ၁၆။ ၎၏သား ဒြါဒသရာဇ
၇။ ၎၏သား ရာဇေစာ္ေ၀ ၁၇။ အရာမညရာဇ (အဖမြန္ + အမိ ပအုိ၀္း)
၈။ ၎၏သား ရာဇပစာတ ၁၈။ မႏုဟာမင္း (အဖ ပအုိ၀္းမြန္ + အမိ မြန္)
၉။ ၎၏သား ရာပေမာ
၁၀။ ၎၏သား ရာဇဥပါ
မႏုဟာမင္းသည္ ေဇာ္ဂ်ီဘုန္းႀကီးကုိ ယုံၾကည့္မႈလြန္က်ဴးေသာေၾကာင့္ တုိင္းျပည္ တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ယုတ္သြားၿပီး ရွင္အရဟံ သည္ ပုဂံသုိ႔ၾကြခဲ့သည္။ မႏုဟာမင္းကုိးကြယ္သည့္ ေဇာ္ဂ်ီဘုန္းႀကီးသည္ ပိဋကပ္၊ ေဗဒင္ပညာ၊ ေဆးပညာႏွင့္ ဂါထာပညာမ်ားကုိ ကၽြမ္းက်င္စြာ တတ္ေျမာက္သူျဖစ္ၿပီး ဖုိထုိးသူ လည္းျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔တြင္ ပိပၸရာဇ္စစ္ဗိုလ္ႀကီး ဦးေဆာင္ေသာ စစ္သေဘာၤအစီ (၁၀၀)ျဖင့္ သုထုံၿမိဳ႕ကုိ တုိက္ခုိက္ရန္ ရည္ရြယ္ေသာ္လည္း ပင္လယ္တြင္ မုန္တုိင္းမိၿပီး သေဘာၤမ်ားအားလုံး ကြဲထြက္ပ်က္စီခဲ့သည္။
ပိပၸရာဇ္စစ္ဗုိလ္ႀကီး၏ သား ကုလားညီအစ္ကုိတုိ႔သည္ ပဥ္ခ်ပ္ကုိဖက္တြယ္မိၿပီး သတုံၿမိဳ႕သုိ႔ စီးေမ်ာ္ ေရာက္ရွိလာေလသည္။ မႏုဟာမင္းႀကီးကုိးကြယ္ေသာ ေဇာ္ဂ်ီဘုန္းႀကီးက ၎ကုလားေလး ညီအစ္ကုိတုိ႔ကုိ ေတြ႔သည့္အခါ ကယ္ဆယ္ခဲ့သည္။ တစ္ေန႔တြင္ ေဇာ္ဂ်ီဘုန္းႀကီးႏွင့္ အတူ ကုလားညီအစ္ကုိတုိ႔သည္ ေတာ္ႀကီးထဲတြင္ ေဆးဥမ်ားသြားေရာက္ရွာေဖြၾကသည္။ ေဇာ္ဂ်ီ အေသေကာင္တစ္ေကာင္ကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ၿပီး ကုလားညီ အစ္ကုိတုိ႔ကုိထမ္းျပန္ခုိင္းခဲ့သည္။ ေဇာ္ဂ်ီမ်ဳိးသည္ အဗၻႏၱသရက္သီးႏွင့္ ဇမၺဴသေျပသီးမ်ားကုိ စာသုံးေၾကာင့္ ေဇာ္ဂ်ီေသေကာင္၏ အနံသည္ သီးေမႊးဌက္ေပ်ာ အနံကဲ့သုိ႔ ေမႊးေနပါသည္။ ေဇာ္ဂ်ီ အေသေကာင္းကုိ ကင္စားျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ေဆးစိမ္ရည္စိမ္ေသာ္လည္းေကာင္း သုံးေဆာင္ပါက အသက္ရွည္က်န္းမာေရာဂါကင္းၿပီး ခြန္အားတုိးေစပါသည္။ ေဇာ္ဂ်ီေသေကာင္ကုိ စားသုံးဖူးသူမ်ားသည္ သာမညလူသား လမ္းေလွ်ာက္သည့္ (၁၀)ရက္ ခရီးကုိ (၁)ရက္ခရီးျဖင့္ သြားလာႏုိင္သည္သာမက အေလးမရာတြင္လည္း ပိႆာခ်ိန္ (၁၀၀၀)ကုိ မႏုိင္ပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ ဆင္စြယ္ႏွစ္ဖက္ကုိကုိင္ၿပီး ဆင္ကုိအလဲထုိးႏုိင္သည္။ တစ္ေန႔တြင့္ ေဇာ္ဂ်ီးဘုန္းႀကီး နန္းအတြင္းသုိ႔ ၾကြသြားစဥ္တြင္ ကုလားညီအစ္ကုိတုိ႔က ေဇာ္ဂ်ီေသေကာင္ကုိ ခုိးစားခဲ့ၾကသည္။ မႏုဟာမင္းသိေသာအခါ ေဒါသထြက္ကာ ကုလားညီအစ္ကုိ တို႔ကုိ ဖမ္းရန္ အမိန္႔ထုတ္ခဲ့သည္။
ကုလားအႀကီးတစ္ေယာက၏ အမည္မွာ ဗ်တ္၀ိျဖစ္ၿပီး အငယ္တစ္ေယာက္သည္ ဗ်တၱျဖစ္သည္။ ဗ်တ္၀ိသည္ သထုံသူႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ထားၿပီးျဖစ္ရာ ၎၏ေနအိမ္တြင္ ဖမ္းမိခဲ့သည္။ ရဲမက္မ်ားက ဗ်၀ိကုိသတ္ၿပီး ေဇာ္ဂ်ီ ဘုန္းႀကီး၏ အမိန္႔အရ ဗ်တ္၀ိ၏ ေျခ၊ လက္၊ ဦးေခါင္းခြံ၊ အရုိးမ်ားကုိ သထုံၿမိဳ႕ရုိး ပတ္ပတ္လည္တြင္ ျမွဳပ္ႏွံေစခဲ့သည္။ ထုိသုိ႔ျမွဳပ္ႏွံျခင္းသည္ ေလာကီနည္းပညာအရ သထုံၿမိဳ႕ကုိ ရန္သူမ်ား ၀င္ေရာက္တုိက္ခုိက္လုိ႔ မရေအာင္လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဗ်တၱသည္ ပုဂံသုိ႔ထြက္ေျပးၿပီး အေနာ္ရထာမင္းထံသုိ႔ ရဲမက္အျဖစ္ခုိလႈံခဲ့သည္။ ထုိ႔ကဲ့သုိ႔ မႏုဟာမင္းက ေဇာ္ဂ်ီဘုန္းႀကီးကုိ ကုိးကြယ္ခဲ့သည္။ ေဇာ္ဂ်ီဘုန္းႀကီးကုိ ကုိးကြယ္မႈလြန္က်ဴးေသာေၾကာင့္ သထုံတြင္ မုိး(၄)ႏွစ္ေခါၿပီး သူခုိး၊ ဓါးျပမ်ား ေပါမ်ားသည္သာမက ေရာဂါအမ်ိဳးမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ပြားလာကာ ျပည္သူျပည္သားမ်ား ေဘးဒုကၡမ်ားက်ေရာက္ခဲ့ၾကရသည္။ စီးပြားေရးအတြက္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးတြင္လည္း ပ်က္စီးသြားခဲ့သည္။ မႏုဟာမင္းသည္ ရာဇဓမၼတရား (၁၀)ပါးကုိ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ျပည္သူျပည္သားမ်ား ေဘးအႏၱရယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးက်ေရာက္ခဲ့သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္လည္း ပစၥည္းေလးပါးအတြက္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ႀကဳံေတြ႔ခဲ့ရကာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ပုဂံသုိ႔ၾကြေရာက္ေျပာင္းေရႊ႕ခဲၾကသည္။ မႏုဟာမင္းအုပ္ခ်ဳပ္သည့္ေခတ္တြင္ သထုံၿမိဳ႕သည္ ဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားမႈ လြန္စြာအားနည္းခဲ့သည္။
ေအဒီ ၁၀၅၇ ခုႏွစ္တြင္ ပုဂံျပည့္ရွင္မင္းအေနာ္ရထာ လာေရာက္တုိက္ခုိက္ၿပီး သု၀ဏၰဘူမိေနျပည္ေတာ္ ပ်က္စီးခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာမင္း ပုဂံၿမိဳ႕ကုိ စုိးစံစဥ္တြင္ အရည္းႀကီး ရဟန္းမ်ားကုိ ၾကည္ညိဳလုိစိတ္ နည္းပါးခဲ့သည္။ အရည္းႀကီးမ်ားက အေနာ္ရထာမင္း၏ ၾကည္ညိဳမႈျပန္လည္ရရွိရန္အတြက္ တရားမ်ားကုိ ႀကိဳးစားေဟာၾကားခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ အေနာ္ရထာမင္းက ျပန္လည္ၾကည္ညိဳမႈ မရွိခဲ့ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရည္းႀကီးမ်ားက ပိဋကပ္ေပၚေပါက္ေနၿပီဆုိသည့္ အေၾကာင္းကုိ လိမ္လည္ၿပီးေၾကညာခဲ့သည္။ အရည္းႀကီးမ်ားသည္ သစ္ပင္ကုိ အေပါက္ေဖာက္ၿပီး သူတုိ႔၏ စာမ်ားကုိ ထုိးသြင္း၊ ထည့္သြင္းခဲ့သည္။ (၃)ႏွစ္ၾကာေသာအခါ သစ္၏အသားမ်ား တစ္ျဖည္းျဖည္းတုိးလာသျဖင့္ သစ္ပင္အေပါက္မ်ား ျပန္လည္ပိတ္လာခဲ့သည္။ အရည္းႀကီးမ်ားက “သေရေခတၱရာၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ သစ္ပင္ႀကီးထဲတြင္ ပိဋကပ္ရွိေၾကာင္း အိပ္မက္မက္ခဲ့သည္ဟု” အေနာ္ရထာမင္းထံ သြားေရာက္ေျပာျပခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာမင္းကလည္း ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာစြာျဖင့္ ရဲမက္မ်ားကုိ သြာေရာက္ထုတ္ယူခုိင္းခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ သစ္ပင္ႀကီး အတြင္းရွိ စာမ်ားသည္ အရည္းႀကီးမ်ား၏ က်င့္သုံးေသာစာမ်ားႏွင့္တူေနေသာေၾကာင့္ အေနာ္ရထာမင္းက ၎စာကုိမီး႐ႈိ႕ ခဲ့သည့္ေနရာ သည္ သေရေခတၱရာၿမိဳ႔တြင္ရွိၿပီး ယခုအခ်ိန္ထိ မီးတုိက္ကုန္းဟု ေခၚဆုိေနဆဲပင္ျဖစ္သည္
2/8/2016 9းPM
khun black
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments:

Post a Comment

Thanks for your comment.